شهردار همدان از تدوین چشم انداز پنج ساله و بیست ساله شهر با نظر همیاران محلات همدان خبر داد.

سید مسعود حسینی در جلسه توجیهی و بررسی برنامه پنج ساله و بیست ساله شهر و شهرداری با حضور مدیریت شهری و مشاور طرح و همیاران محلات شهر همدان گفت: برنامه چشم‌انداز بیست ساله همدان از سال‌های قبل پیگیری شده بود و باید برای رسیدن به توسعه پیگیری و عملیاتی شود.

او با اشاره به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مانند پل غدیر، پل سردار همدانی، پارکینگ سینا و آقاجانی بیگ گفت: بالای ۹۰ درصد مسئله کلانشهر‌ها تأمین مالی است که البته در همدان شدت آن بیشتر است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه خروجی آمار عملکردی ما یک عدد به ما می‌دهد که آن هم ارزش افزوده است، گفت: حداکثر ارزش افزوده ماهیانه همدان ۱۵ میلیارد تومان است در حالی که تنها حقوق کارکنان شهرداری ماهانه ۶۰ میلیارد تومان است.

حسینی با بیان اینکه هزینه نگاه‌داشت شهر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۶۰ درصد امور شهر همدان خدماتی است و اصلی‌ترین بحث ما تأمین منابع مالی است.

او بودجه سال جاری را ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پارسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شد که ۹۰۰ میلیارد تومان فروش زمین و ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

شهردار همدان گفت: امروز رکود و تورم در جامعه وجود دارد و نقدینگی گردش پیدا نمی‌کند البته سیاست دولت مهار نقدینگی است، با این شرایط ما در شهرداری بدترین حالت را داریم به گونه‌ای که باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان ملک بفروشیم و پروژه عمرانی را جلو ببریم.
حسینی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است، گفت: ۶۱ درصد بودجه عمرانی و ۳۱ درصد بودجه جاری است که سیاست ما کاهش درصد بودجه جاری است.

او با بیان اینکه برای پارکینگ آقاجانی بیک هم پیمانکار جدید آمده است از کلنگ‌زنی زیرگذر شهید مدرس خبر داد و با بیان اینکه هفته آینده کار مناقصه آن انجام و تا پایان این دوره شورا به پایان می‌رسد، گفت: یک پروژه تقاطع غیرهمسطح هم در چهارراه ۱۳ آبان داریم.

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۲ ابرپروژه برای شهر داریم که بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ما آورده دارد بیان کرد: ۱۱۸ هکتار برای مسکن ملی هماهنگ کردیم که ۵۰ درصد آن در حوزه مسکن و شهرسازی است و می‌توانیم بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن تولید کنیم و به عنوان سرمایه‌گذاری باشد که افزون بر ۵ هزار واحد سهم شهرداری خواهد شد.

این مقام مسؤول در حوزه برنامه‌ریزی شهرداری به اجرای این برنامه در سطح کوچک‌تر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسائل مهم و مختلفی که احصا شد، در بودجه‌ریزی امسال گنجانده شد و در حد امکان و توان تلاش شد این مسائل رفع شود.

وی به بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه عمرانی اشاره و تصریح کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفاً هزینه نگهداشت شهر است و متأسفانه سهم شهر همدان از ارزش افزوده بسیار کم است، ولی طرحی در مجلس مطرح شد که قرار است هر شهری نسبت به جمعیت از ارزش افزوده برخوردار باشد.

حمزه‌رستگار با تأکید بر ارتباط گروه همیاران و دبیرخانه گفت: ایجاد یک شهر خوب، پویا و زنده در گرو برنامه‌ریزی و تدوین طرح‌های بلندمدت است که بر اساس این برنامه‌ها پاسخ‌گویی و ضمانت اجرایی به وجود می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.